Freitag, 20. März 2015

Meet & Greet


Hello dear stitchers, sewers and hand workers
from all over the world!
Welcome to hildisgoodlife!

Willkommen, liebe Stickerinnen, Näherinnen, Quilterinnen
von überall auf der Welt.
Heute ist "hildisgoodlife" zum ersten Mal Teil einer Blogtour
und ich bin schon sehr aufgeregt:





I am proud to be part of
35 blogger meet together today and show their wonderful works
(you find the list at the bottom of this post).
Enjoy this wonderful gathering.


Ich freue mich, Teil von
Mdm Samms "Meet & Greet"
zu sein,
 an dem 35 Bloggerinnen aus allen Teilen unseres Erdballs teilnehmen
(eine Liste aller Blogs findet ihr am Ende dieses Posts)

Und aus diesem Anlass zeige ich heute ein paar Stickwerke aus meiner Sammlung,
die mir persönlich am besten gefallen, mit denen mich etwas Besonderes verbindet
oder die einfach nur "typisch" für mich sind.
Damit es für diejenigen meiner heutigen Besucher, die schön öfter hier waren,
nicht allzu langweilig wird, sind es fast nur solche Werke, dich ich hier bisher noch nie gezeigt habe.



Whether you are here for the first time
or you are a regular visitor of my blog
I am so happy to have you here today!

As the subtitle of my header says, this blog is about my wonderful life.
My wonderful life (which I live in Austria, Europe) with my hobbies, my garden, my home.
And although today's post should be about my favorite hobby cross stitching
you will see, that you do not necessarily need to seperate these topics.


Well, enough talking
let's start with todays picture gallery:




As I am not only a cross stitcher but a sampler lover I immediately was taken by this design:
"Sampler aux Bouquet" by Jardin Privée.
I stitched it back in 2011 together with many other (mainly French) ladies as a SAL.
You will not find many pictures of this SAL here in my blog, only some sneak peeks here and there.
The time, when I stitched this one, was a very hard time in my life
and stitching this wonderful motifs with this wonderful colors helped me to calm down and think positive.

Diesen wunderschönen Sampler hab ich in einer Zeit gestickt, die nicht leicht war für mich.
Das Sticken (gemeinsam mit vielen anderen - meist französischen Damen) dieses SALs hat mich damals aufgerichtet und mir Halt gegeben.






There are so many awesome cross stitch designers out there 
and I think I have about twenty "favorites".
One of them is Mrs. Veronique Enginger - a high talented French designer.
This lady provided us with so many amazing patterns, 
above all with (at the moment) about 30 botanical studies. 
I have stitched two of them up to now plus one still in progress.
The peony is one of the flowers I love most in my garden and the 
"Etude de botanique Pivoine"
one of the stitchings I love most in my collection.

Botanische Studien fand und finde ich absolut dekorativ.
Wie wunderbar ist es also für uns Stickerinnen,
dass die überaus talentierte französische Designerin Veronique Enginger
uns mit bereits an die 30 Vorlagen für botanische Studien versorgt hat.






To give not the wrong impression of my stitching habits
I have to admit that I mainly do NOT stitch projects in the size of the Sampler aux Bouquet or the botanical studies.  Normally I do stitch smalls. 

Lavender is one of my favorite herbs in the garden. I love its color and its scent.
And lavender is a perfect motif for stitching smalls.
The picture I show here is from the German designer LKE and called: "Lavender Princess".
I have stitched this one back in 2010 and as I never have shown her here in my blog: Voilà ...
The Lavender Princess does also have a maid, the "Lavender Miss", 
and that poor one waits ready stitched for her framing in my drawer since years.

Die ersten beiden Werke mögen ein falsches Bild von meinen "täglichen" Stickprojekten geben,
darum muss ich zugeben: Normalerweise sticke ich viel kleinere Projekte.
Die "Lavendelprinzessin" von LKE liegt schon eher in dem von mir bevorzugten Größenbereich.
Ich habe sie bereits 2010 gestickt und bisher noch nie hier gezeigt.
Sie hatte aber wenigstens das Glück, dass sie sofort in einen Rahmen kam und meine Wohnung jedes Jahr im Sommer schmücken darf.
Ihrer Zofe, dem "Lavendelfräulein", war dieses Glück bisher nicht bestimmt.
Diese arme Maid liegt seit Jahren fertig gestickt aber ungerahmt in meinem Schrank ...








Stitching smalls is a very satisfying pastime.
You can collect many many patterns, stitch them in a short time,
finish them in so many different ways with ribbons and buttons and pearls and stuff
and display them as a seasonal highlight.
I really enjoy to do all this (especially the collecting part, haha)
and decorate my wonderful Cubby Organizer with this finishes 
every two or three months in a new way.

Kleine Dinge zu sticken, die Vorlagen dazu zu sammeln,
sie in verschiedenster Weise endzufertigen ist eine so zufriedenstellende Tätigkeit,
ich liebe das.
Und natürlich liebe ich auch, dass ich auf diese Weise relativ rasch
so viele kleine Stickwerke zusammen bekomme, dass ich meinen Cubby
alle zwei bis drei Monate neu dekorieren kann.






With a little Easter display of my newest smalls
we have reached the end of my "Meet & Greet"
picture gallery.

Mit diesem Bild meiner neuesten Oster-Kleinigkeiten
sind wir auch schon am Ende meiner
"Meet & Greet"-Fotostrecke angelangt.


Ich hoffe diese kleine Reise durch meine schöne Welt des Kreuzstichs hat euch gefallen.
Falls ja, wäre ich sehr glücklich, wenn ihr immer wieder mal hier bei mir vorbei schaut
und natürlich noch mehr freuen würde ich mich, wenn ihr mir einen Kommentar da lasst.

My dear visitors,
readers
friends
I hope you enjoyed this little journey through my wonderful world of cross stitching
and if so, I would really appreciate you stopping by again
and I would really love it if you leave your comment.

I want to thank Mdm Samm for this wonderful chance
and if you have not done it already,
go on and visit the blogs of all the other girls
on Mdm Samms list of "Meet & Greet"-bloggers
(you find the list at the bottom of this post)

Meine lieben Besucher,
Leser,
Freunde
ich wünsche euch allen einen wunderschönen Frühlingsbeginn
und falls ihr es noch nicht getan habt,
schaut euch auch die anderen 34 wunderschönen Blogs
von Mdm Samms "Meet & Greet" an (s. am Ende dieses Posts)

Bis bald
Have a wonderful start of Spring!

Hugs
Hilda





List of 35 Blogs of our today's "Meet & Greet"




cross stitcher

applique and red work

cross stitcher

applique embroidery

cross stitcher and applique

applique

cross stitcher

embroidery

cross stitcher

embroidery

cross stitcher

cross stitch

cross stitch

cross stitch and applique


applique

cross stitch with decorative seams


wool applique and cross stitch


cross stitch

Kommentare:

Mdm Samm hat gesagt…

Wir haben viel gemeinsam , außer Kreuzstich von course..gardening ... Ich liebe Pfingstrosen auch ... aber zurück zu Ihrer Nähten HILDA , sie sind so schön, ist Sampler einfach in so vieler Hinsicht göttlich ...
Ich bin so froh Sie uns süße Dame trat .... SIE so auf vielfältige Weise inspirieren mich .. xx mdm samm

Karen N. hat gesagt…

Liebe Hilda !
Da ist wieder einmal ein Werk schöner als das andere. Der Sampler war bestimmt eine Menge Arbeit, die sich aber auf jeden Fall gelohnt hat ! So...und jetzt geh ich mal bei den anderen Teilnehmern schauen.
Alles Liebe
Karen

The Crafty Creek hat gesagt…

Beautiful, love the sampler!

butterfly hat gesagt…

I always love looking at your posts and the lovely work you have stitched , all so beautiful .
Thanks for sharing.

Woody hat gesagt…

Liebe Hilda, wir können uns Glückspilze nennen, denn wir haben eine Passion die uns das Leben verschönert:)))) alles gefallt mir bei dir!! Cari saluti e Smack Woody

Brigitte hat gesagt…

Was für ein Fest für die Augen! Es ist einfach toll, durch diesen Post zu wandern und deine wunderschön gestickten Werke anzuschauen und deine Anmerkungen dazu zu lesen. Was mir davon am besten gefällt, kann ich gar nicht sagen, alle deine Stickereinen sind herrlich. Aber diese Pfingstrose sticht schon ganz besonders ins Auge. Ganz toll finde ich auch deinen österlich bestückten Cubby, so viele schöne kleine Besonderheiten.
Nun werde ich noch weitere Stickerinnen besuchen, die an diesem Blog Hop teilgenommen haben. Eine sehr nette Idee.

Sandra die Puppenhexe hat gesagt…

Liebe Hilda,
oh was ist das wieder für ein bezaubernder Post von dir. Dein Sampler ist ein Meisterwerk und auch all die schönen Kleinigkeiten sind so geschmackvoll und liebevoll dargestellt. Immer wieder eine Freude deine Bilder betrachten zu dürfen.
Ich wünsche dir ein wunderschönes Wochenende mit viel Sonnenschein!
Lg Sandra

mausimom hat gesagt…

Ach was war das wieder schön bei Dir! Ich hatte mich grade mit einem Kaffee niedergelassen, so konnte ich Deinen wunderbaren Post umso mehr genießen.
Heute Nachmittag kann ich mich dann vielleicht auf den anderen Blogs umsehen.

Elizabeth Coughlin hat gesagt…

Your stitch work is stunning!

Carin hat gesagt…

I so enjoyed looking at your beautiful spring/easter stitchings in the cubby organizer. Your other stitchings are beautiful too, love that one of the lavender lady.
Thanks for sharing !

CATHI hat gesagt…

Der Jardin Privée-Sampler ist ja wirklich eine Wucht! Wunderschön! So tolle Farben! :o) Und Dein Cubby gefällt mir sooo gut! Der lässt sich immer so toll umdekorieren!

Liebe Grüße aus einem sonnigen und die partielle Sonnenfinsternis hinter sich habenden Berlin! :o))

Cathi

Barb hat gesagt…

Your stîtching and finishing is absolute perfection - really very beautiful! Thank you so much for sharing these withus.

Thank you too for introducing us to so many other wonderful Stitchers/bloggers. It's always fun to discover other wonderful crafters. I will enjoy looking at their wonderful creations too.

Thearica hat gesagt…

Your cross stitching is divine!! I cross stitched in the 80's and 90's but now my eyes will not allow many large projects. Madame Samm has re-awakened my love for cross stitch through the smaller projects that she inspires us to try.

LOVE that cubbyhole display!

Vickie hat gesagt…

Your blog posts are always a treat Hildi. I enjoy your excellent photography so much. Lavender Princess really makes me smile! :)

Escargopotte bordados hat gesagt…

Hello Hilda ! what a wonderful meeting blogger cross stitch ! I 'm in love ! a very good idea ! I'll go around all these blogs and appreciate these wonders ! thank you very much

Linda hat gesagt…

Gorgeous projects!
I had never heard of "smalls", but I love them!

Mary hat gesagt…

Your work is lovely. I have enjoyed looking through your pages. I like to work on small things as well. I love the cubby hole cabinet with all the small stitcheries.

Anita hat gesagt…

Beautiful work, so many details in your needlework!

Judy Cooper Textile Images hat gesagt…

Beautiful work. Your photos are wonderful!

Melissa hat gesagt…

Hilda, such beautiful work! Love that big sampler but I also love the smalls and that display case - where did you get it? I want one! lol.

A lovely post indeed! Have a wonderful weekend, my friend!

Carol hat gesagt…

Your stitched pieces are just amazing and gorgeous! Thanks for sharing!

Дарья hat gesagt…

Dear Hilda! I do not know how to tell how much am I happy to find your blog and become your new follower!!! I adore your beautiful works and designs! I also found so many things in your blog that are common to me, such as peonies (I also have a peony garden http://zinaidaanzhe.blogspot.ru/search/label/%D0%BF%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D1%8B, and I adore this flower, have lots of paintings and watercolours of peonies), I like botanical studies by V.Enginger as well as your gorgeous Sampler! It's amazing!!! So, it's a great pleasure for me to become your new follower!

Cathy hat gesagt…

Your stitching is gorgeous! I became a follower because I want to come back and look closer at all of your work!
Cathy
CraftyCat

Anja´s Wunschpunsch hat gesagt…

Wunderschöne Stickereien. Besonders gut gefällt mir ja die Pfingstrose. Ein Traum. Sag mal, woher hast du den Cubby. Nach sowas suche ich auch schon lange. Wollte so einen Setzkasten aber halt nur mit quadratischen Feldern. Im Netz bin ich leider nicht fündig geworden.

Gruß
Anja

Theresa hat gesagt…


Ihre Naht ist schön. Ich liebe einfach Shirtarten. Das es eine leichte prim Blick zu ihm. Ich bin ein prim Mädchen, ich liebe das.

Judy B hat gesagt…

I love samplers and yours is wonderful! After seeing your smalls, I think that is the way to go for me. Thank you for being in the Meet and Greet.

Jane's Quilting hat gesagt…

Hi, so pleased to meed tou. Your stitching is imaculant! I could look at your work all day. Thank you for joining in and showing your work.

Quiltsmiles hat gesagt…

Hilda- Your stitching is so serene and breath taking, thank you for sharing these bits done by you and the parts intertwined about you.

May you continue to have blissful times with your cloth, needles and thread.
Jane

Sherry hat gesagt…

I am so glad I was able to visit your beautiful blog and see your lovely cross stitch projects.

Deko Traum hat gesagt…

Hallo liebe Hilda,

ich bin schwer begeistert von der Anzahl der Motive die Du bereits gestickt hast.
Einfach nur wunderschön!
Werde mich schön langsam durch alle Deine angeführten Blogs durchlesen - bei ein paar Seiten war ich schon ganz entzückt!

Ich wünsche Dir ein schönes erstes Frühlingswochenende und sende Dir liebe Grüße,
Ingrid

CathieJ hat gesagt…

Your stitching is beautiful. I really like your Easter display.

StitchinByTheLake hat gesagt…

So many pretty things! My very favorite is the sampler and I love, love the shelf arrangement of pillows - that's beautiful! blessings, marlene

maria demina hat gesagt…

Hilda, thank you for sharing your inspiring projects! Lavender Princess is gorgeous, she is even more beautiful in your frame! And I like your photos, too ♥

Baa. xxx hat gesagt…

Wow! Your cross stitch projected are amazing! Love, love the sampler - it is magnificent! And the cubby display shelf is wonderful! Thank you for sharing your beautiful work.

Lydia hat gesagt…

Your floral was exquisite. Beautiful work.

Stitching Noni hat gesagt…

I absolutely love your stitching and the photos of your gorgeous work are stunning!
Hugs xx

Needled Mom hat gesagt…

Your stitching is stunning! I absolutely love the way you have displayed your mini stitching too. Everything is perfection.

Joy Cochran hat gesagt…

I really love your cubbie organizer with the small projects highlighted. What a beautiful display and thank you for the reminder of the benefits of stitching small sometimes :)

Carol hat gesagt…

What a treat to see your spring cubby, Hilda--it is just so perfect for those beautiful smalls of yours :) And I love the little bunnies and nests you have used to. I still haven't hung mine--aren't I naughty!

Your photographs of nature and your stitching are always a delight and one of the things that I so look forward to when I visit. You have a way of making even a simple object look so lovely :)

Enjoy your weekend! Hope the sun is shining in Austria :)

Sheryl S. hat gesagt…

Beautiful work. Love your Sampler aux Bouquet, really impressive.

Marion K hat gesagt…

Wunderschöne Stickereien !!
Kann mich gar nicht entscheiden, was mir am besten gefällt. ALLES :))
Liebe Grüße Marion

creativity amongst chaos hat gesagt…

Hildi, your sampler is just to die for! So gorgeous, love the colors. I too find that stitching calms my mind, heart and soul. It is such a wonderful outlet to stitch your thoughts, worries, hopes, and dreams without even saying a word. Your blog has such beautiful pictures. There is so much to love about it, so glad to become a new follower.

Anthrin hat gesagt…

...so wunderschöne Sachen zeigst Du uns wieder. Ich bin ganz hin und weg von deinem schönen Sampler und auch von Deinem liebevoll dekorierten Setzkasten.
So viele kleine Kunstwerke...und leider kann ich jetzt den Rest des Tages nicht mehr arbeiten, muss erst einmal die Meet & Greet Liste abarbeiten :o).
Eine schöne Zeit!
LG
Anja

Ariadne hat gesagt…

Hi! I am coming here through the Meet and Greet blog. I loved your stitched pieces! I too have the Anne Field book and want to stitch some of her pieces!AriadnefromGreece!

Mary Ann hat gesagt…

Such lovely little projects. I adore your little cubby organizer. Thanks for sharing with us and letting us get to know you.

De borduurvrouw hat gesagt…

Hi Hilda, What a wonderfull photogallery did you make for the meet and greet. Nice to meet you and lots of greets from Nienke (The Netherlands).

Zabawa hat gesagt…

Потрясающие работы! Особенно впечатляет стелаж,красиво!

Dani - tkdchick hat gesagt…

OMG your cubby organizer is to die for... I want one!!! What an awesome way to display smalls and change things out for the seasons!

You've stitched some very beautiful pieces.

Carin hat gesagt…

We had some beautiful weather the last days, with lots of sunshine, Hope you have also sunny days.

Mdm Samm hat gesagt…

einfach knallende, um Sie zu sehen, hoffe, alles ist gut und Sie gerne in dieser Saison. Sie nähen? ich vermisse dich. mdm samm